Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,832,146
TRANSFORMING EDUCATION IN CENTRAL VIETNAM BY INTEGRATED CURRICULUM APPROACH: FROM INITIATIVES TO SUSTAINABILITY
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Thi Kinh Kieu, Van Minh Vo
Nơi đăng:
European Journal of Education Studies;
S
ố:
12;
Từ->đến trang
: 370-382;
Năm:
2017
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
lobal changes pose an urgent demand to education that produces citizens with relevant competences to deal with a complex world. By creating connection among different disciplines and connection between lessons and real life, integrated curriculum has been pondered to be an appropriate approach to transform education. In Vietnam, though integrated education concept had been introduced since early 2000s and promoted by the government recently, it remains a new concept to many school teachers. 76% of interviewed teachers claimed that integrated curriculum was indispensable trend of education but only 26% of them practiced IC. Based on the study results, several solutions were proposed to motivate integrated education in Vietnam and those can also be applied in other developing countries
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn