Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 106,832,146

 TRANSFORMING EDUCATION IN CENTRAL VIETNAM BY INTEGRATED CURRICULUM APPROACH: FROM INITIATIVES TO SUSTAINABILITY
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Thi Kinh Kieu, Van Minh Vo
Nơi đăng: European Journal of Education Studies; Số: 12;Từ->đến trang: 370-382;Năm: 2017
Lĩnh vực: Giáo dục; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
lobal changes pose an urgent demand to education that produces citizens with relevant competences to deal with a complex world. By creating connection among different disciplines and connection between lessons and real life, integrated curriculum has been pondered to be an appropriate approach to transform education. In Vietnam, though integrated education concept had been introduced since early 2000s and promoted by the government recently, it remains a new concept to many school teachers. 76% of interviewed teachers claimed that integrated curriculum was indispensable trend of education but only 26% of them practiced IC. Based on the study results, several solutions were proposed to motivate integrated education in Vietnam and those can also be applied in other developing countries
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn