Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,343,401
Research Effectiveness of Corporate Culture to Work Motivation Atlilama 7 Joint Stock Company
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Bùi Thị Minh ThuLê Nguyễn Đoan Khôi
Nơi đăng:
The International Journal Of Humanities & Social Studies;
S
ố:
Vol 4 Issue 7;
Từ->đến trang
: 246-255;
Năm:
2016
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Organizational culture as a subject of formal study has captured the interest of a variety of researchers (e.g., Denison, 1990; Schein,2004). The literature on this topic falls broadly into two main schools of thought. One school takes a phenomenological approach and focuses on understanding the concept and defining the meaning of culture (eg, A llaire & Firsirotu, 1984; Martin, 1992; Meek, 1988). Another school takes the functionalist approach and focuses on the consequences of organizational culture. Empirical research has largely been on the functionalist perspective with impressive evidence on the role of organizational culture for firm outcomes (e.g., Calori & Sarnin, 1991; Denison, 2000). This paper goes towards 2nd purpose to study the impact of these factors Corporate culture (CC) to Motivation Work (MW). Since then built models depth study of the relationship CC to the MW research and application in practice in Lilama7. The study results showed that the factors that CC has a strong impact on workers' MW Lilama7.
ABSTRACT
Organizational culture as a subject of formal study has captured the interest of a variety of researchers (e.g., Denison, 1990; Schein,2004). The literature on this topic falls broadly into two main schools of thought. One school takes a phenomenological approach and focuses on understanding the concept and defining the meaning of culture (eg, A llaire & Firsirotu, 1984; Martin, 1992; Meek, 1988). Another school takes the functionalist approach and focuses on the consequences of organizational culture. Empirical research has largely been on the functionalist perspective with impressive evidence on the role of organizational culture for firm outcomes (e.g., Calori & Sarnin, 1991; Denison, 2000). This paper goes towards 2nd purpose to study the impact of these factors Corporate culture (CC) to Motivation Work (MW). Since then built models depth study of the relationship CC to the MW research and application in practice in Lilama7. The study results showed that the factors that CC has a strong impact on workers' MW Lilama7.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn