Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,014,799
Utilization of Poor Biogas as Fuel for Hybrid Biogas-Diesel Dual Fuel Stationary Engine
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Van Ga Bui, Viet Hai Nguyen, Thi Minh Tu Bui, Van Hung Bui
Nơi đăng:
International Journal of Engineering Research & Technology (IJERT);
S
ố:
Vol. 5 , No. 4;
Từ->đến trang
: 1007-1015;
Năm:
2015
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
An experimental investigation was conducted to examine the effect of combustion of biogas on the performance of hybrid biogas-diesel dual fuel engine converted from a diesel engine. Effects of biogas composition, equivalence ratio, engine speed and pilot injection on engine performance were taken into consideration. The tests were carried out on the AVL engine test bed with APA204 dynamometer. The results show that peak of cylinder pressure and indicated engine cycle work decrease as decreasing CH4 concentration in biogas or/and as increasing engine speed. To ensure the original rated output power as the hybrid biogas-diesel dual fuel engine fueled with diesel alone, pilot injection must increase up to 30% of rated injection as the engine fueled with raw biogas containing 60% CH4. With rich biogas, diesel injection is needed only for ignition purpose, about 10% of rated injection. As the dual fuel engine fueled with biogas containing 70% CH4, maximum output power is higher than diesel rated output power but lower than diesel maximum brake power. With biogas containing 80% CH4, maximum output power of dual engine is close to diesel maximum brake power. Indicated efficiency of the engine decreases as increasing engine speed. Indicated engine cycle work of hybrid biogas-diesel dual fuel engine fueled with biogas containing from 60% to 80% CH4 reaches its maximum value at equivalence ratio in range from 1.10 to 1.02. In case of shortfall of biogas supply, the engine can be switched automatically to diesel operation. The new concept of hybrid biogas-diesel dual fuel engine fueled with poor biogas is very useful in rural area. It can operate and save fossil fuel at any biogas supply conditions.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn