Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,396,647
Energy storage onboard zero-emission two-wheelers: Challenges and technical solutions
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Van Ga Bui, Thi Minh Tu Bui, Anh Tuan Hoang ⁎, Sandro Nižetić ⁎, R. Sakthivel,
Van Nam Tran, Van Hung Bui ⁎, Dirk Engel, Hadiyanto Hadiyanto.
Nơi đăng:
Sustainable Energy Technologies and Assessments;
S
ố:
Volume 47, October 2021;
Từ->đến trang
: 101435;
Năm:
2021
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The two-wheelers powered by battery, hydrogen fuel cell, or a combination of these two power sources are the potential candidates for the greenhouse gas emission reduction strategy in the future although they have been running into difficulties relating to the onboard energy storage technology. Therefore, the main aim of this review paper is to present the existing challenges and technical solutions to the energy storage of two-wheelers. Indeed, exchanging batteries and swapping metal hydrides hydrogen storage canisters were found to be the appropriate solutions, in which fuel cell and the metal hydride canister could constitute a cogeneration system that the heat needed for hydrogen desorption from the metal hydride canister could be recycled from the waste heat of fuel cell stacks or stored in phase change material during the uptake process. Furthermore, powertrain layouts of the fuel cell two-wheelers and the fuel cell-battery hybrid two-wheelers based on the traditional two-wheeler platforms were also suggested in this paper. More importantly, a novel concept associated with the “zero-emission two-wheeler-building” polygeneration system was also suggested to improve the global energy conversion efficiency. Finally, the energy system of two-wheelers powered by battery, fuel cell, and fuel cell-battery hybrid was thoroughly analyzed and compared.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn