Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,387,732

 Mô phỏng và thực nghiệm động cơ xe gắn máy chạy bằng xăng - HHO
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Bui Van Hung, Ho Tran Ngoc Anh, Pham Van Quang, Bui Thi Minh Tu, Truong Le Bich Tram
Nơi đăng: The University of Danang-Journal of Science and Technology; Số: Vol. 18, No. 7;Từ->đến trang: 29-34;Năm: 2020
Lĩnh vực: Chưa xác định; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Trong nước
TÓM TẮT
ABSTRACT
When adding HHO to gasoline, the combustion efficiency is improved, leading to an increase in maximum pressure and temperature, reducing CO and HC emissions but increasing NOx. When reducing the advance ignition angle, the concentration of CO increases slightly while the concentration of NOx sharply decreases. When adding 10% HHO to gasoline, the optimal advance ignition angle is reduced by 5 CA compared to gasoline fueling mode. With the optimal advance ignition angle, when adding 10% HHO to gasoline the indicative engine work cycle increases by 7% and the concentration of NOx increases by 12% compared to gasoline operation. The experimental curves of variation CO, NOx according to engine speed has a lower slope than the corresponding simulation curves. The advance ignition angle of the gasoline-HHO engine can be adjusted to ensure a reasonable increase in power output but does not increase the level of pollutant emissions as compared to gasoline fueling mode.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn