Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,399,149

 Analysis of combustion and NOx formation in a SI engine fueled with HHO enriched biogas
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Bui Van Ga, Bui Thi Minh Tu, Nguyen Van Dong, Bui Van Hung
Nơi đăng: Environmental Engineering and Management Journal; Số: Vol. 19, No. 5;Từ->đến trang: 317-327;Năm: 2020
Lĩnh vực: Khoa học công nghệ; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
A numerical simulation was conducted to investigate the combustion characteristics and effects of HHO addition on performance and NOx emission of a biogas SI engine. At a given operating condition, indicative work cycle Wi increases with increase of HHO, CH4 concentrations and load rate; but it decreases with engine speed increase and reaches peak value as variation of equivalence ratio and advanced ignition timing. Combustion temperature T and NOx concentration in exhaust gas also increase with increase of HHO, CH4 concentrations, load rate and advanced ignition timing; but it decreases with engine speed increase, and reaches peak value as variation of equivalence ratio. The increase rate of NOx concentration with equivalence ratio is much higher than that of Wi and T. When HHO concentration in biogas is lower than 30%, the gain of Wi is advantageous before the increase of NOx. The addition HHO is more interesting as biogas engine operates with lean mixture. At a given engine speed, optimal ignition timing reduces 6 crankshaft angle degrees as adding 30% HHO to biogas. A compromise between performance and NOx emission can be obtained by appropriate adjustment of operating conditions of the engine fueled with HHO enriched biogas.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn