Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,408,392
Performance and Emissions of Motorcycle Engine Fueled with LPG-Ethanol by Port Injection
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Bui Van Ga, Cao Xuan Tuan, Bui Van Hung, Nguyen Thi Thanh Xuan, and Bui Van Tan
Nơi đăng:
The International Conference Series on Geotechnics, Civil Engineering and Structures (CIGOS) Proceedings of the 6th International Conference on Geotechnics, Civil Engineering and Structures;
S
ố:
978-981-16-7160-9;
Từ->đến trang
: 1673-1682;
Năm:
2021
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The present paper investigates the performance and emission of a retrofitted Honda 1 lOcc motorcycle engine fueled with LPG-ethanol by simulation and experiment. The ethanol and the LPG are injected separately through the two different injectors. A microcontroller is set up connecting with the ECM of the engine for flexible adjustment of the LPG/ethanol ratio based on the gasoline injector control signal. The measurements were conducted on a special engine testing instrument with an automatic load controller. The simulation was performed with the help of the Ansys Fluent Software. The results show that the LPG-ethanol dual injection forms a stratified mixture distribution at the end of the compression process. The relatively LPG-rich area is found around the spark plug while the ethanol-rich area is located near the cylinder wall. With 30% ethanol addition to LPG, the indicative engine cycle work increases by 4.5% while the emissions of NOX, c o , and HC decrease respectively by 13,20, and 17% as compared to LPG fueling mode. When the ethanol content is higher than 30%, a special intake manifold design is needed for supporting the evaporation of the liquid fuel.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn