Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,407,783
Zero-Emission Vehicles Penetration into the ASEAN Market: Challenges and Perspective
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Bui Văn Ga, Bui Thi Minh Tu, Pham Xuan Mai, Bui Van Hung, and Le Hoang Phu Pham
Nơi đăng:
The International Conference Series on Geotechnics, Civil Engineering and Structures (CIGOS) Proceedings of the 6th International Conference on Geotechnics, Civil Engineering and Structures;
S
ố:
978-981-16-7160-9;
Từ->đến trang
: 1733-1742;
Năm:
2021
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Electric vehicles (EVs) can be considered as zero-emission means of trans port. They include battery electric vehicles (BEVs) and hydrogen fuel cell electric vehicles (HFEVs). EVs exhibit several advantages such as high efficiency, suitable torque characteristics, no noise, and no pollution emission in operation. However, the common disadvantages of EVs are related to the low onboard energy density storage, short cruising range, high initial cost, and great investment for charging/fueling infrastructures. Thanks to the development of new technologies and materials, the energy density of the battery has been improved, and the charging time is shortened. The hydrogen storage technology under the form of hydride has also achieved signifi cant progress in recent years. The cost of BEVs and HFEVs drops continuously, and it is predicted that EVs will become cheaper than traditional vehicles in the next decades. The peneưation of zero-emission vehicles into the ASEAN market can be forecasted in three phases. In the long-term, with the progress of the hydrogen-based economy, HFEVs may be dominant.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn