Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,399,101
Flexible syngas-biogas-hydrogen fueling spark-ignition engine behaviors with optimized fuel compositions and control parameters
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Van Ga Bui, Thi Minh Tu Bui, Van Nam Tran, Zuohua Huang, Anh Tuan Hoang, Wieslaw Tarelko, Van Hung Bui, Xuan Mai Pham, Phuoc Quy Phong Nguyen
Nơi đăng:
International Journal of Hydrogen Energy;
S
ố:
18;
Từ->đến trang
: 6722-6737;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
This paper presents the results research on the optimal fuel compositions and the control parameters of the spark ignition engine fueled with syngas-biogas-hydrogen for the purpose of setting up a flexible electronic control unit for the engine working in a solar-biomass hybrid renewable energy system. In syngas-biogas-hydrogen mixture, the optimal content of hydrogen and biogas is 20% and 30%, respectively. Exceeding these thresholds, the improvement of engine performance is moderate, but the pollution emission increases strongly. The optimal advanced ignition angle is 38°CA, 24°CA, and 18°CA for syngas, biogas, and hydrogen, respectively. With the same content of hydrogen or biogas in the mixture with syngas, the advanced ignition angle of the hydrogen-syngas blend is less than that of the syngas-biogas blend by about 4°CA at the engine speed of 3000 rpm. The derating power of the engine is 30 …
ABSTRACT
This paper presents the results research on the optimal fuel compositions and the control parameters of the spark ignition engine fueled with syngas-biogas-hydrogen for the purpose of setting up a flexible electronic control unit for the engine working in a solar-biomass hybrid renewable energy system. In syngas-biogas-hydrogen mixture, the optimal content of hydrogen and biogas is 20% and 30%, respectively. Exceeding these thresholds, the improvement of engine performance is moderate, but the pollution emission increases strongly. The optimal advanced ignition angle is 38°CA, 24°CA, and 18°CA for syngas, biogas, and hydrogen, respectively. With the same content of hydrogen or biogas in the mixture with syngas, the advanced ignition angle of the hydrogen-syngas blend is less than that of the syngas-biogas blend by about 4°CA at the engine speed of 3000 rpm. The derating power of the engine is 30 …
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn