Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,370,256
Assessment of Lecturer's Teaching Activities through Students: Theoretical and Practical Concept
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Phan Thi Yen; Dang Vinh
Nơi đăng:
International Journal of Multidisciplinary and Current Educational Research (IJMCER);
S
ố:
Vol 5, Issue 2;
Từ->đến trang
: 143-149;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Education plays an important role in the development of the country, specifically as a place to create knowledgeable human resources to ensure the growing economic and social activities. The assessment of training quality in a higher education institution is of interest to countries and sectors. There are many forms of evaluation of teaching activities of instructors such as: self-assessment by instructors, peer-reviewed evaluation, leadership evaluation, assessment through teaching records, student learning outcomes, etc and through student feedback. Research shows that the form of student evaluate instructors is important because students are both the center, the object, the product of the training process, and the main beneficiary. Therefore, assessing the quality from the student's point of view is one of the measures of training quality. However, student evaluation of instructors is also affected by a number of objective and subjective factors; affected by demographic characteristics of students, influenced by factors of socio-economic characteristics. Besides, the subjective factors from the lecturer also affect the results of the evaluation of the teaching activities of the instructors.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn