Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,430,393
Hành vi công dân tổ chức trong ngành khách sạn: nghiên cứu tại thành phố Đà Nẵng
Chủ nhiệm:
Trà Lục Diệp
; Thành viên:
Trần Thị Hằng
Số:
T2020-04-52 ;
Năm hoàn thành:
2020; Đề tài cấp cơ sở;
Lĩnh vực:
Chưa xác định
The research contributes to the literature of organizational citizenship behavior in many respects. Firstly, the results of the scale test show that the scale has high reliability and validity to apply for the hospitality industry in Vietnam. The scale consists of five factors including altruism, civic virtue. conscientiousness, sportsmanship, and courtesy, as suggested by Podsakoff et al. (1990). Secondly, the research results also show that the level of OCB of the hospitality industry staff in Da Nang is relatively high in the "altruism" behavior. In contrast, employees self-assess that their level of some of the “civic virtue” behaviors are modest. In addition, the results demonstrate the difference in the level of employees’ organizational citizenship among hotels of different sizes, in which, in large hotels, staff are more likely to conduct courtesy than in small hotels. In addition, significant differences in gender, generation group, work experience, and work division are also found in organizational citizenship behaviors.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn