Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,430,393

 Hành vi công dân tổ chức trong ngành khách sạn: nghiên cứu tại thành phố Đà Nẵng
Chủ nhiệm:  Trà Lục Diệp; Thành viên:  Trần Thị Hằng
Số: T2020-04-52 ; Năm hoàn thành: 2020; Đề tài cấp cơ sở; Lĩnh vực: Chưa xác định
The research contributes to the literature of organizational citizenship behavior in many respects. Firstly, the results of the scale test show that the scale has high reliability and validity to apply for the hospitality industry in Vietnam. The scale consists of five factors including altruism, civic virtue. conscientiousness, sportsmanship, and courtesy, as suggested by Podsakoff et al. (1990). Secondly, the research results also show that the level of OCB of the hospitality industry staff in Da Nang is relatively high in the "altruism" behavior. In contrast, employees self-assess that their level of some of the “civic virtue” behaviors are modest. In addition, the results demonstrate the difference in the level of employees’ organizational citizenship among hotels of different sizes, in which, in large hotels, staff are more likely to conduct courtesy than in small hotels. In addition, significant differences in gender, generation group, work experience, and work division are also found in organizational citizenship behaviors.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn