Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,071,624

 A Service Science Perspective on Resilience of Service Organisations
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Thang Le Dinh, Thanh Thoa Pham Thi, Khoa Nguyen Anh Dam, and William Menvielle
Nơi đăng: International Conference on Exploring Service Science (IESS 2.1); Số: 38;Từ->đến trang: 1-14;Năm: 2021
Lĩnh vực: Khoa học công nghệ; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Nowadays, different types of unexpected turbulence and disruptions lead to challenges and changing conditions of the environment that organisations operate. The previous studies related to crisis response or service recovery have addressed many aspects of the governance of an organisation in reacting to crisis or failure situations, including innovation and bureaucracy, science and politics, and decision-making speed. However, there is still little attention on supporting service organisations to revise and adapt their business services in a coherent manner to overcome the challenges from disruptive events. In order to improve organisational resilience, this paper presents an approach based on the service science perspective for service organisations to adapt their services at the three levels of service science, including the network of service systems, service system, and service levels. The paper also presents a case study of using the proposed approach in cultural organisations and ends with a discussion and some conclusions.
[ 2021\2021m05d011_1_15_18itmconf_iess2021_02002.pdf ]
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn