Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,070,130

 Towards a Conceptual Framework for Customer Intelligence in the Era of Big Data
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Nguyen Anh Khoa Dam, Thang Le Dinh, William Menvielle
Nơi đăng: International Journal of Intelligent Information Technologies (IJIIT); Số: 17(4);Từ->đến trang: 1-17;Năm: 2021
Lĩnh vực: Kinh tế; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The dominance of services and service-based products in today's economy highlights the significance of customer intelligence for service offerings. Furthermore, the revolution of big data has generated a vast amount of customer data and reshaped the dimensions of organization, management, and technology within enterprises. The big data era also acknowledges the role of customers for value co-creation. Therefore, the objective of this paper is to propose a service-based framework for customer intelligence in the age of big data-hereafter called the SBCI framework, from the design science and service science approach. Laid the groundwork upon design science, the SBCI framework is proposed with the detailed artefacts, including construct, model, method, and instantiation. The framework also reflects service science through the three levels: i) the network of service systems level for service proposal, ii) the service system level for service creation, and iii) the service level for service operation.
[ 2022\2022m01d013_0_52_21viewtitlesample.aspx.pdf ]
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn