Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,040,249

 From Customer Data to Smart Customer Data: The Smart Data Transformation Process
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Thang Le Dinh, Nguyen Anh Khoa Dam, Chan Nam Nguyen, Thi My Hang Vu, and Nguyen Cuong Pham
Nơi đăng: 12th International Conference on Exploring Service Science (IESS 2.2); Số: 05002;Từ->đến trang: 1-15;Năm: 2022
Lĩnh vực: Chưa xác định; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Nowadays, smart data has emerged as a new trend in creating more business value for enterprises that is defined as the data that is gathered and processed to create new insights to support business decisions. However, the transformation from data into actionable insights is still a real challenge for enterprises. For this reason, this paper presents a smart data transformation process, which aims at transforming customer data into smart customer data in order to offer actionable insights. The purpose of the study is to propose a transformation process that can be used to operate a knowledge structure for a smart service system, which can manage and deliver smart data as a service. The process covers the three dimensions of a service system: Data processing corresponding to the engineering dimension, information processing corresponding to the science dimension, and knowledge processing corresponding to the management dimension for knowledge processing. Accordingly, a case study on the smart data transformation process of a customer journey management system as a smart service system is presented to demonstrate the application of the proposed process.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn