Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,369,395

 Running Safety of a High-Speed Train within a Bridge Zone
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: V. Poliakov, Zhang Nan, V. Saurin and Dang Ngoc Thanh
Nơi đăng: International Journal of Structural Stability and Dynamics (SCIE-Q1); Số: 11;Từ->đến trang: 1-13;Năm: 2020
Lĩnh vực: Kỹ thuật; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This paper describes the issue of validity of running safety criterion on high-speed railways (HSR). In this research, the 2D model of ‘car–track–bridge’ system is used. A feature of HSR is the practical reaching of the critical speeds that cause resonance of bridge superstructures. The Eurocode establishes the limit of bridge superstructure acceleration below 5m/s2 in case of nonballasted track. This limit does not suit in certain conditions such as resonance of the superstructure that is permitted in Eurocode. In this case, there is no correlation between acceleration limit and firm wheel–rail contact. The numerical analysis shows repeated wheel lift-off during train passing a bridge zone. It is resonance of the bridge deck that causes this effect because without resonance, the running train is safe. Lower damping in nonballasted track increases resonant vibration influence.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn