Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,369,395
Running Safety of a High-Speed Train within a Bridge Zone
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
V. Poliakov, Zhang Nan, V. Saurin and Dang Ngoc Thanh
Nơi đăng:
International Journal of Structural Stability and Dynamics (SCIE-Q1);
S
ố:
11;
Từ->đến trang
: 1-13;
Năm:
2020
Lĩnh vực:
Kỹ thuật;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This paper describes the issue of validity of running safety criterion on high-speed railways (HSR). In this research, the 2D model of ‘car–track–bridge’ system is used. A feature of HSR is the practical reaching of the critical speeds that cause resonance of bridge superstructures. The Eurocode establishes the limit of bridge superstructure acceleration below 5
m/s2 in case of nonballasted track. This limit does not suit in certain conditions such as resonance of the superstructure that is permitted in Eurocode. In this case, there is no correlation between acceleration limit and firm wheel–rail contact. The numerical analysis shows repeated wheel lift-off during train passing a bridge zone. It is resonance of the bridge deck that causes this effect because without resonance, the running train is safe. Lower damping in nonballasted track increases resonant vibration influence.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn