Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,250,879

 Ability grouping and scaffolded learning with large classes: Vietnamese students’ attitudes to learning approaches
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Do Anh Tuan; Michael Carey
Nơi đăng: English Australia Journal; Số: 32 (1);Từ->đến trang: 22-49;Năm: 2016
Lĩnh vực: Ngôn ngữ; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
In Asian college programs with large class sizes, the common practice of heterogeneous grouping of students may hinder EFL teaching. In this context, students with different levels of English language proficiency achieve their learning goals in various ways, so require differentiated input. The question of how diverse learners respond to differentiated learning and teaching methods in large Asian classes is underresearched. We report on an experiment in which ability grouping was combined with scaffolded learning (two experimental and independent variables) to teach a large EFL class. The dependent variables we evaluated were the students’ attitudes (emotional, behavioural and cognitive) towards the experimental teaching technique, with data collected through observation and a questionnaire. Quantitative and qualitative analysis suggests that the students’ attitudes towards the teaching technique were positive. Although this was a relatively smallscale experiment (N=52), it provides evidence that a combination of ability grouping and scaffolded learning can be a beneficial teaching technique for large EFL classes.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn