Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,263,461

 Reflective practice and teacher professional learning
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Do Anh Tuan
Nơi đăng: VNU Journal of Science: Education Research; Số: 32(4);Từ->đến trang: 29-35;Năm: 2016
Lĩnh vực: Giáo dục; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Trong nước
TÓM TẮT
ABSTRACT
This paper addresses the utilisation of reflective practice to foster teacher professional learning by critically reviewing recent research and other relevant literature. The paper concludes that reflection and reflective practice are vital to teacher professional learning owing to the theory-practice gap, the research-practice gap, limitations of the managerialist approach to professional development, and the unstable nature of the teaching career. Appropriate models and frameworks for reflection are available for application, accompanied by the suggestions to extend reflective practice beyond its private mode.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn