Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,269,006

 Blended teaching of English speaking in a Vietnamese context: Design and procedure
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Do Anh Tuan
Nơi đăng: TESOL Journal (TESOL: Teaching English to Speakers of Other Languages); Số: 14;Từ->đến trang: e703;Năm: 2023
Lĩnh vực: Ngôn ngữ; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
This article aims to disseminate a technology-enhanced language pedagogy for teaching oral English in a World Englishes context, which is underpinned by the theories of scaffolding, scaffolded instruction, and task-based learning, and utilises a Moodle learning management system (LMS) as its e-learning platform. In this pedagogy, not only do technologies assist language teaching and learning in terms of lesson design, materials development, and lesson delivery, but they actually involve and play a crucial role in students’ oral language development with the exploitation of text-to- speech (TTS) and automatic speech recognition (ASR). The contemporary status of teaching and learning oral English is discussed to clarify the congruence of the pedagogy with an emerging consensus on teaching English speaking. A brief summary of technology-enhanced language learning (TELL) and a critical examination of current practices of teaching oral English with technology are also presented for consideration of the position of the proposed framework in the field. The adaptability of the framework in case of the inaccessibility of an LMS is also discussed.
ABSTRACT
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn