Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,269,006
Blended teaching of English speaking in a Vietnamese context: Design and procedure
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Do Anh Tuan
Nơi đăng:
TESOL Journal (TESOL: Teaching English to Speakers of Other Languages);
S
ố:
14;
Từ->đến trang
: e703;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
This article aims to disseminate a technology-enhanced language pedagogy for teaching oral English in a World Englishes context, which is underpinned by the theories of scaffolding, scaffolded instruction, and task-based learning, and utilises a Moodle learning management system (LMS) as its e-learning platform. In this pedagogy, not only do technologies assist language teaching and learning in terms of lesson design, materials development, and lesson delivery, but they actually involve and play a crucial role in students’ oral language development with the exploitation of text-to- speech (TTS) and automatic speech recognition (ASR). The contemporary status of teaching and learning oral English is discussed to clarify the congruence of the pedagogy with an emerging consensus on teaching English speaking. A brief summary of technology-enhanced language learning (TELL) and a critical examination of current practices of teaching oral English with technology are also presented for consideration of the position of the proposed framework in the field. The adaptability of the framework in case of the inaccessibility of an LMS is also discussed.
ABSTRACT
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn