Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,986,698
Impact Analysis of Tolerance and Contact Friction on a RV Reducer using FE Method
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Hyeong-Joon Ahn, Byeong Min Choi, Young Hwan Lee,
Anh-Duc Pham*
Nơi đăng:
International Journal of Precision Engineering and Manufacturing (SCIE-Q2);
S
ố:
22(7);
Từ->đến trang
: 1285–1292;
Năm:
2021
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Since RV (rotation vector) reducer has a high reduction ratio with compact size, high efficiency and stiffness, the reducer is extensively used in applications requiring high precision in the restricted space like industrial robotic joints. Since the cycloid disk of the RV reducer makes contacts with many pin-rollers simultaneously, tolerance and friction between the cycloid disk and the pin-rollers significantly affect the contact force of the cycloid disks as well as the performance of the RV reducer. This paper presents an impact analysis of tolerance and friction on the RV reducer using FE method. A FE model for a two-disk RV reducer and the eccentric shaft is built considering tolerance and friction between the cycloid disk and the pin-rollers. Then, the FE analysis of an ideal rigid cycloid reducer was performed and verified with the theoretical calculation. The effects of tolerance and friction on multi-contact and the output torque of the RV reducer were investigated. Since the contact forces vary according to both tolerance and friction, the resulting torsional rigidity and output torque are affected considerably. Precisely, the tolerance mainly decreases the torsional rigidity while the friction primarily increases the output torque fluctuation.
ABSTRACT
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn