Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,086,428

 The formation of Facebook Stickiness: the Perspectives of Media Richness Theory, Use and gratification Theory and intimacy.
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Yu-Hsun Lin, Wen-Hsuan Lee, Chu My Giang
Nơi đăng: Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS); Số: 2016/6/27;Từ->đến trang: 114;Năm: 2016
Lĩnh vực: Chưa xác định; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
With the advent of web 2.0, social networking sites (SNSs) have mushroomed. Gaining competitive advantage by retaining users in the SNS is an important issue for operators. By conceptualizing stickiness as the state of individuals’ prolong stay on the SNS, the aim of this study is to explore the process of formatting SNS stickiness in the context of Facebook from the perspectives of media richness theory, uses & gratifications (U & G) theory, and intimacy.Data was collected from the northern Taiwan University. A total of 187 questionnaires were selected for the data analysis. The results support the following conclusions: 1) the media richness provided by the Facebook website directly influences users’ gratifications, including interpersonal utility and social utility; 2) the intimacy is an important mediating variable involving in the process of formatting Facebook stickiness; and 3) Facebook stickiness is indirectly influenced by gratifications, interpersonal utility and social utility, which exerts its effect through intimacy.
ABSTRACT
[ 2019\2019m09d025_9_35_3257e462847b41de18ad4074a8108ef62f7b6.pdf ]
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn