Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,086,428
The formation of Facebook Stickiness: the Perspectives of Media Richness Theory, Use and gratification Theory and intimacy.
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Yu-Hsun Lin, Wen-Hsuan Lee, Chu My Giang
Nơi đăng:
Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS);
S
ố:
2016/6/27;
Từ->đến trang
: 114;
Năm:
2016
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
With the advent of web 2.0, social networking sites (SNSs) have mushroomed. Gaining competitive advantage by retaining users in the SNS is an important issue for operators. By conceptualizing stickiness as the state of individuals’ prolong stay on the SNS, the aim of this study is to explore the process of formatting SNS stickiness in the context of Facebook from the perspectives of media richness theory, uses & gratifications (U & G) theory, and intimacy.Data was collected from the northern Taiwan University. A total of 187 questionnaires were selected for the data analysis. The results support the following conclusions: 1) the media richness provided by the Facebook website directly influences users’ gratifications, including interpersonal utility and social utility; 2) the intimacy is an important mediating variable involving in the process of formatting Facebook stickiness; and 3) Facebook stickiness is indirectly influenced by gratifications, interpersonal utility and social utility, which exerts its effect through intimacy.
ABSTRACT
[
2019\2019m09d025_9_35_3257e462847b41de18ad4074a8108ef62f7b6.pdf
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn