Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,331,299

 Using ChatGPT in English Language Learning: A Study on I.T. Students’ Attitudes, Habits, and Perceptions
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Ho Pham Xuan Phuong
Nơi đăng: International Journal of TESOL & Education; Số: 4(1);Từ->đến trang: 55-68;Năm: 2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT

ABSTRACT
In the realm of AI-driven education, it is pivotal to evaluate the viability of ChatGPT as a substitute for human teachers in English classrooms. This study aims to explore learners' behaviors, perceptions, and attitudes to ChatGPT usage in English language learning. Participants were 120 I.T. students in Vietnam – the Korea University of Information and Communication Technology and the University of Da Nang- who were learning English as a nonspecialized subject. Data collection was conducted with multiple choices, a 4-point Likert scale questionnaire, and in-depth interviews. The findings highlight students' need for teacher's instruction and physical classroom despite recognizing ChatGPT’s efficacy for ESP vocabulary acquisition, translation, grammar checking, and paraphrasing. Students predominantly exploited ChatGPT to find instant solutions to English learning difficulties. The research underscores the importance of guiding learners to appropriately utilize ChatGPT, emphasizing the need for further investigation into plagiarism-detecting tools to mitigate potential misuse of the technology.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn