Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 99,132,783
Làm thế nào để dạy khởi nghiệp tinh gọn cho sinh viên bật đại học?
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Huong Nguye & Huy Duong
Nơi đăng:
3E Conference - ECSB Entrepreneurship Education Conference in Leeds, UK;
S
ố:
4;
Từ->đến trang
: 00;
Năm:
2016
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Differing from the traditional approach of entrepreneurship education, where the curriculum focuses on “writing a business plan”, is a new approach for experiential entrepreneurship education, the Lean LaunchPad (LLP). LLP has been widely adopted in the U.S, especially in leading universities such as UC Berkeley, Stanford, CalTech and Princeton. LLP classes teach graduates how to build their startups by engaging their customer base in the design process, utilising agile development processes and developing a business model canvas. In 2013, Steve Blank, the method’s chief architect, concluded that undergraduates, as well as post-graduates and MBA students, are also able to reap the benefits of the classes offered, suggesting that undergraduates should not be underestimated[1]. Therefore, rather than an exclusive focus on graduates and MBA students, especially in the engineering field, it should be discussed where and how we can successfully implement LLP for undergraduates. Furthermore, LLP attracts a number of engineering students that have already established technology-based ideas, beginning to test these ideas and develop customer bases. This workshop therefore aims to discuss about the appropriateness of the LLP approach in teaching entrepreneurship for undergraduate programs, as well as a wider student body. Discussion may also be extended to other aspects relating to adopting the LLP in teaching entrepreneurship.
[1] http://blogs.berkeley.edu/2013/01/21/dont-underestimate-the-undergraduates/
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn