Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,048,707
Effects of motivation on foreign language learners' use of learning strategies and language performance in Vietnamese high schools
(
Ảnh hưởng của động cơ học tập đối với chiến lược học tập và kết quả học ngoại ngữ của học sinh ở trường phổ thông trung học ở Việt Nam)
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Huynh Huu Hien &
Nguyen Thi Uyen Phuong
Nơi đăng:
The 5th Annual International Conference on TESOL "New Trends in English Teaching and Learning", SEAMEO RETRACT, Ho Chi Minh City, Vietnam, August 28-30, 2014.;
S
ố:
Proceedings;
Từ->đến trang
: --;
Năm:
2014
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The ESL and EFL literature has found that motivation is a significant factor influencing the frequency of language learning strategy use which then in turn directly relates to language performance. However, research results have not been always consistent depending on culture and learning contexts as well as other learner variables. Very little research has been done on the relationship between learners’ motivation, use of learning strategies and language performance in Vietnam. The study aims to investigate the associations among these factors in the Vietnamese high school context. Data are collected from high school students in Central Vietnam by using the mini-AMTB (Attitude Motivation Test Battery) and SILL (Strategy Inventory for Language Learning) questionnaires. Statistical analyses are conducted to examine the correlations between the factors taken into consideration and implications for curriculum designers, course developers and classroom language teachers are discussed.
Keywords
: motivation, language learning strategy, language performance, Vietnamese high school, EFL learner.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn