Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,732,172
Intrinsic and extrinsic motivation and the success of students' EFL learning in Vietnamese universities
(
Ảnh hưởng của động cơ bên trong và động cơ bên ngoài đối với thành công trong việc học tiếng Anh của sinh viên các trường đại học Việt Nam)
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Huynh Huu Hien, Pham Thi Thanh Ly, Nguyen Thi Uyen Phuong
Nơi đăng:
The 12th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching "Promoting autonomy in language teaching and learning", Pnompenh, Cambodia, February 20-21, 2016;
S
ố:
Proceedings;
Từ->đến trang
: 82;
Năm:
2016
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The study investigates the influence of intrinsic and extrinsic motivation on EFL learning by non-English major students in Vietnamese colleges and universities. Motivation has long been found to be correlated with the language performance of students. However, little research has been done on the influence of intrinsic and extrinsic motivation on EFL learning, especially in the Vietnamese educational context. The Work Preference Inventory (Amabile et al., 1994) was used and a sample of 120 students from 5 universities and colleges was randomly selected. T-test analyses were conducted to compare the intrinsic and extrinsic motivation between two groups of EFL learning students: the most successful one and the least successful one. The differences in the influence of the two types of motivation have practical implications for teachers teaching EFL to non-English major EFL students.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn