Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,958,491
Willingness to Communicate in the Vietnamese EFL classroom context: The role of personality traits, motivation and classroom environment
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Huynh Huu Hien, Nguyen Thanh Luan
Nơi đăng:
2016 Hwa Kang International Conference on English Language & Literature "Language, Literature, and Technology", Chinese Culture University, Taipei, Taiwan;
S
ố:
April 30, 2016;
Từ->đến trang
: 35;
Năm:
2016
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Since MacIntyre
et al
.’s (1998) heuristic model of willingness to communicate (WTC), WTC has been extensively studied in different EFL classroom contexts. In Vietnam, the communicative approach has been applied in the past decade of booming EFL learning with debatable effectiveness but research on WTC has received little attention by researchers and language teachers. Previous empirical research results have documented the relations between WTC and personality, psycho-affective and environmental factors. Each factor of personality, motivation, and classroom environment has been proved to be associated with WTC in certain L2 learning environments. However, we still lack evidence of how all these factors affect WTC in L2 education. Furthermore, a study of an array of factors affecting WTC in the Vietnamese EFL context has not so far been recorded in the literature. This study examined the association between WTC and personality traits, motivation, and classroom environment altogether in the Vietnamese EFL context. Data have been collected from English non-major students from twenty-one classes at a university in South Vietnam via self-reported questionnaire. Hierarchical regression analyses were performed to test the potential relations between these variables. Results of the statistical analyses and implications for educational administrators and language teachers were discussed.
Key words
:
Willingness to communicate, personality, motivation, classroom environment, Vietnamese EFL context, hierachical regression analysis
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn