Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 106,996,886

 Nghiên cứu đặc trưng văn hóa dạy và học tiếng Anh ở môi trường tiếng Anh là ngôn ngữ nước ngoài
abortion stories gone wrong how to abort at home teenage abortion facts
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: TS. Lê Thị Thu Huyền
Nơi đăng: Language, Education and Diversity Conference, Auckland, NewZealand
cvs weekly sale cvs print prescription savings cards
; Số: Proceedings 2011;Từ->đến trang: Proceedings;Năm: 2011
Lĩnh vực: Giáo dục; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
Bài viết nghiên cứu quan niệm của giáo viên về người học tiếng Anh ở môi trường tiếng Anh là ngôn ngữ quốc tế. Bài viết nêu ra một số luận điểm nhằm phê phán tư duy định kiến của giáo viên về đối tượng người học của mình. Bài viết cũng đề cập sự cần thiết thay đổi nhận thức của giáo viên về phương pháp mà họ áp dụng trong môi trường giảng dạy của mình, cách nhìn nhận về đối tượng người học, sự chọn lựa tài liệu giảng dạy, sự chọn lựa phương pháp là những yếu tố được đề cập trong bài viết.
cvs weekly sale cvs print prescription savings cards
ABSTRACT
Drawing on a qualitative case study research with Australian-trained Vietnamese teachers of English, this chapter challenges such a generalized culture of learning in the context of English as an International Language (EIL). The findings suggest that in these teachers’ perception, a stereotypical culture of learning ascribed to both learners and teachers still persists, and that this presents an obstacle to effective learning and teaching. This perspective reinforces stable norms and ideology often found in language learning scholarship, the usual parameters of accuracy and fluency, but this hinders the process of maximizing opportunities in learning. However, due to their exposure to the philosophy and pedagogy of EIL, these teacher participants tended to develop a conceptual change about themselves, their teaching profession and their learner identity in ways that contribute to nurturing a culture of learning appropriate for their teaching in Vietnam. EILoffers space for both learners and teachers to view each other in different ways from the convention. The study demonstrates that conceptual change among teachers regarding teacher identity, traditional perceptions of monolithic English language and culture, and their re-conceptualization of ‘hard-to-die’ learning norms plays a significant role in (re)shaping learner identity and ‘culture of learning’.
cvs weekly sale cvs print prescription savings cards
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn