Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,395,397
Perception and behavior of high school students towards developing problem solving and creativity skills to solve physics assignments
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nam Nguyen Hai
,
Huy Thanh Le
,
Hai Nguyen Thanh
,
Van Giao Le
Nơi đăng:
International Journal of Education and Practice;
S
ố:
Vol. 11, No. 3;
Từ->đến trang
: 692-701;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This study aimed to explore the learning approaches and preferences of high school students in Vietnam when studying physics. A survey was completed by 2,040 students from ten different schools on improving problem-solving and creativity skills to solve physics assignments. The survey included eight topics related to homework, exchange, problem-solving tactics, and an emphasis on real-life applications of physics concepts. The results showed that the majority of students preferred essay-style calculus homework and sometimes exchanged and discussed ideas with their peers. In addition, most students focused on only some of the steps involved in solving physics problems, self-analyzed and expanded their solutions, and related the exercise content to real-life situations. The study also found that students preferred physics exercises with clear facts and suggestive questions, while a quarter of students preferred exercises with specific facts and clear questions. Furthermore, only a small percentage of students had a deep understanding of the ten core competencies outlined in the General Education Program of 2018. These findings have important implications for physics teachers in Vietnam, indicating the need for more opportunities for discussion and encouraging a comprehensive problem-solving approach. The study suggests incorporating more real-life applications of physics concepts into teaching to help students see the relevance of what they are learning.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn