Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,387,109
Behavior towards shopping at retailers practicing sustainable grocery packaging: The influence of intra-personal and retail-based contextual factors
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Diep Ngoc Su, Tien Hanh Duong, My Thanh Tran Dinh, Duy Q. Nguyen-Phuoc, Lester W. Johnson
Nơi đăng:
Journal of Cleaner Production;
S
ố:
273;
Từ->đến trang
: 1-12;
Năm:
2020
Lĩnh vực:
Xã hội nhân văn;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The study constructed an integrated model of behavior towards shopping at retailers practicing sustainable grocery packaging (SGP) from the influences of intra-personal and retailer-based contextual factors. A questionnaire-based survey was employed to collect data from grocery shoppers at modern grocery retailers in a developing Asian country-Vietnam. By using Partial Least Square-Structural Equation Modeling, the proposed model was empirically tested with a sample of 478 respondents. The study found the direct influences of environmental lifestyle and retailers’ environmental reputation on shopping behavior concerning sustainable packaging. Two personal factors (environmental knowledge of sustainable packaging and green self-identity) and two marketing stimuli factors (sales promotion and advertisement) had indirect effects on behavior via attitude towards shopping at retailers practicing SGP. The study is the first to provide an understanding of consumer behavior concerning sustainable packaging from both internal and external perspectives. Practical implications are also provided for marketing and management of grocery retailers.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn