Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,008,040
Workplace conditions created by principals for their teachers’ professional development in Vietnam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Hai-Ngoc Tran, Chinh Duc Nguyen, Gia-Viet Nguyen, Thi-Nga Ho, Quynh-Tho Thi Bui & Ngoc-Ha Hoang
Nơi đăng:
International Journal of Leadership in Education;
S
ố:
0;
Từ->đến trang
: 1-25;
Năm:
2020
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Teacher professional development (TPD) plays a significant role in better school improvement and student achievements. Research on TPD shows that favorable workplace conditions greatly enhance teachers’ teaching knowledge and practice. This research was conducted to find out what workplace conditions principals had created to promote TPD in four schools in a province in Vietnam. The study utilizes multiple-site case study design relating to principal leadership and TPD in those schools. The four key workplace conditions were identified in this study including collaboration, teacher empowerment, supervision and evaluation, and teachers’ motivational strategies. Based on the findings, the study offers implications for both research and practice on principal leadership for TPD within and beyond the Vietnamese context.
ABSTRACT
Teacher professional development (TPD) plays a significant role in better school improvement and student achievements. Research on TPD shows that favorable workplace conditions greatly enhance teachers’ teaching knowledge and practice. This research was conducted to find out what workplace conditions principals had created to promote TPD in four schools in a province in Vietnam. The study utilizes multiple-site case study design relating to principal leadership and TPD in those schools. The four key workplace conditions were identified in this study including collaboration, teacher empowerment, supervision and evaluation, and teachers’ motivational strategies. Based on the findings, the study offers implications for both research and practice on principal leadership for TPD within and beyond the Vietnamese context.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn