Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 108,366,894
Using Customer Experience to Leverage Customer Trust in Mobile Banking: A Study of Joint-Stock Commercial Banks in Vietnam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Thi Bich Thuy Nguyen, Tam M Nguyen, Bich-Ngoc Thi Le
Nơi đăng:
International Conference on Marketing in the Connected Age (MICA-2022);
S
ố:
3;
Từ->đến trang
: 321-338;
Năm:
2022
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
In the light of today's broad connectivity via handheld mobile devices and services, banks are constantly striving to deliver excellent client experiences. This study provides insights into the relationship between mobile banking experience and trust based on customer experience factors in the Vietnam context. SPSS and AMOS were used to analyse data collected from 165 customers via face-to-face and online surveys. It was found that behavioural, social, positive and negative affective factors are the most influential on customers' trust in the process of utilising the service. Cognitive and sensory variables are deemed to have no influence. The development model sheds light on increasing an individual's trust in online banking services by fostering greater comprehension.
ABSTRACT
In the light of today's broad connectivity via handheld mobile devices and services, banks are constantly striving to deliver excellent client experiences. This study provides insights into the relationship between mobile banking experience and trust based on customer experience factors in the Vietnam context. SPSS and AMOS were used to analyse data collected from 165 customers via face-to-face and online surveys. It was found that behavioural, social, positive and negative affective factors are the most influential on customers' trust in the process of utilising the service. Cognitive and sensory variables are deemed to have no influence. The development model sheds light on increasing an individual's trust in online banking services by fostering greater comprehension.
[
2023\2023m09d018_12_27_28MICA-2022_PROCEEDINGS_1.pdf
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn