Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 108,366,339
Employer brand: Bridging the recruiters-job seekers gap? Investigating the relationship between employer brand and job application intention of GenZ with the moderating effect of Ewom
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Ha Thi Anh Van, Le Thi Bich Ngoc, Bui Thi Minh Thu
Nơi đăng:
The 10th International Conference on Management and Business (COMB-2023);
S
ố:
10;
Từ->đến trang
: 987-1006;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Kinh tế;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Attracting talent is crucial for a company's success. Previous studies have shown that employer branding influences the ability to attract talent, but the specific impact on job application intentions has not been clarified. To address this issue, this study focuses on Generation Z candidates in Da Nang, who are expected to contribute significantly to future GDP. Drawing on the theory of employer value propositions, by examining brand attractiveness facets, namely, interest, social value, economic value, application value, and development value, the study found a positive influence on employer branding, consequently, job application intentions. The study also showed the significant moderating effect of electronic word-of-mouth (eWOM) in this relationship. The research thus provides practical and theoretical insights for improving talent attraction through enhanced employer branding.
ABSTRACT
Attracting talent is crucial for a company's success. Previous studies have shown that employer branding influences the ability to attract talent, but the specific impact on job application intentions has not been clarified. To address this issue, this study focuses on Generation Z candidates in Da Nang, who are expected to contribute significantly to future GDP. Drawing on the theory of employer value propositions, by examining brand attractiveness facets, namely, interest, social value, economic value, application value, and development value, the study found a positive influence on employer branding, consequently, job application intentions. The study also showed the significant moderating effect of electronic word-of-mouth (eWOM) in this relationship. The research thus provides practical and theoretical insights for improving talent attraction through enhanced employer branding.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn