Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,762,241
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyễn Thị Châu Hà
Nơi đăng:
Nhật bản;
S
ố:
2186-4691;
Từ->đến trang
: 275 - 295;
Năm:
2018
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The article reports on action research on promoting English- major students’ confidence in intercultural communication through the social interaction project at a university in Vietnam. The aims of the research are to examine Vietnamese students’ problems in intercultural communication, including the difficulties they encounter and the reasons they ascribe for these communication problems; to describe their face-to-face cross-cultural interaction experience and their expectations to intercultural integration in language learning. 34 Vietnamese college students were engaged in an investigation and the data were collected from questionnaires and se-mi structured interviews with the participants. The findings revealed that through the “Social Interaction Project” Vietnamese English- major students were provided more opportunities to communicate with foreigners face to face, then gained a significant amount of cross-cultural communication experience and acquired more communication strategies, which all promoted their confidence in intercultural communication. They seemed to be aware of the importance of intercultural competence in actual interactions as well as they had a strong desire to be developed intercultural communicative competence in their EFL classes. The findings also yield some significant implications including the need to create an intercultural curriculum, textbooks and teacher training programs to enhance intercultural awareness in order to help EFL students gain confidence in intercultural communication in English learning and teaching process.
Key words
: cultural awareness, intercultural communication, intercultural communicative competence, confidence in oral communication
[
2019\2019m01d08_21_53_57ARTICLE_-REDUCED_5000_WORDS.docx
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn