Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,948,255
PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS’ MATHEMATICAL KNOWLEDGE FOR TEACHING HISTOGRAMS IN STATISTICS
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyen Thi Ha Phuong, Tran Kiem Minh
Nơi đăng:
Vietnam Journal of Education;
S
ố:
Volume 05 (English version);
Từ->đến trang
: 195 - 201;
Năm:
2018
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Trong nước
TÓM TẮT
P
reparing prospective mathematics teachers with the appropriate mathematical knowledge necessary for their effective teaching is an important issue in mathematics teacher education.
In this study we present the model of Mathematical Knowledge for Teaching developed by Ball and her colleagues (Ball, Thames & Phelps, 2008) and consider it as an essential component of a cognitive approach to evaluate and characterize different types of knowledge teachers need to teach histograms effectively. The primary results indicated that the prospective mathematics teachers’ content knowledge and pedagogical content knowledge of histograms are not at an adequate level. Finally, we discuss implications for the current professional development of Vietnamese prospective mathematics teachers in statistics.
ABSTRACT
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn