Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,047,982
Hiệu quả của việc sử dụng porfolio trực tuyến trong việc phát triển kỹ năng viết của người học trong lớp học tiếng Anh thương mại
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyễn Thu Hằng
Nơi đăng:
Kỷ yếu Hội thảo quốc tế ELT Upgrade về phương pháp giảng dạy;
S
ố:
1;
Từ->đến trang
: 2230-237;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
In the context of globalization within information technology era, the application of Information and Communication Technology (ICT) for language learning has always been the matter of concern every educator has to wrestle with. The purpose of this study is to look into the use of online portfolios as part of ICT in teaching writing skills in Business English classrooms at a university of foreign language studies in Viet Nam. This study was carried out on two groups – experimental and control groups- each of which consists of 50 second-year students at Danang University of Foreign Language Studies. Before the intervention, both of the two groups were given pre-test of business letter writing. During the intervention, the experimental group was taught with the aid of online portfolios and the control group was taught through the conventional instruction. At the final stage, a post-test was administered to the two groups. Independent samples t-test and paired samples ttest
were applied so as to compare differences within the groups. The results obtained from the pre-test and post-test could prove the statistically significant difference in terms of test scores between the experimental and control groups, which confirms that online portfolios are effective in improving writing skills in Business English classrooms. The research puts forward thoughtful pedagogical implications for the application of online portfolios as effective ICT tools for improving students‘ writing skills in Business English contexts.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn