Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,425,895
Motivations influencing virtual supermarket shopping: An exploratory study using means-end chains analysis
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Thanh Hoai Nguyen, Hai Quynh Ngo, Thu Trang Duong
Nơi đăng:
COGENT BUSINESS & MANAGEMENT;
S
ố:
8(1);
Từ->đến trang
: 1-16;
Năm:
2021
Lĩnh vực:
Kinh tế;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Virtual supermarket shopping has entered a phase of commercial mainstreaming as retailers aim at broadening the customer base, especially in the context of COVID 19 emergence. With the expansion of virtual supermarket shopping (VS-shopping) consumption, there is an increasing need to investigate the variety of consumers’ motivations for engaging in such behavior. This study sought to address this gap by using the means-end chain theory method to explore the motivational complexity of VS-shopping. Based on data collected (n = 67) through the soft-laddering approach, six types of motivation are identified, include Quality of life, sense of accomplishment, Family well-being, Financial security, Self-direction, and Health consciousness. The results are expected to complement both theoretical contributions (additional understanding related to the virtual supermarket) and practical contributions (providing valid knowledge for retailers to create a more favorable service and marketing strategies for VS-shopping consumption).
ABSTRACT
Virtual supermarket shopping has entered a phase of commercial mainstreaming as retailers aim at broadening the customer base, especially in the context of COVID 19 emergence. With the expansion of virtual supermarket shopping (VS-shopping) consumption, there is an increasing need to investigate the variety of consumers’ motivations for engaging in such behavior. This study sought to address this gap by using the means-end chain theory method to explore the motivational complexity of VS-shopping. Based on data collected (n = 67) through the soft-laddering approach, six types of motivation are identified, include Quality of life, sense of accomplishment, Family well-being, Financial security, Self-direction, and Health consciousness. The results are expected to complement both theoretical contributions (additional understanding related to the virtual supermarket) and practical contributions (providing valid knowledge for retailers to create a more favorable service and marketing strategies for VS-shopping consumption).
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn