Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,428,476
The Role Of Experience And Self-Efficacy In The Technology Acceptance Model: A Study Case For Practitioners And Trainees
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Hai Quynh Ngo, Thanh Hoai Nguyen, Van Loi Nguyen
Nơi đăng:
Journal of Theoretical and Applied Information Technology;
S
ố:
Vol.101. No 5;
Từ->đến trang
: 1604-1616;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Kinh tế;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
The purpose of the current study is to estimate the factors stimulating the acceptance and use of information technology (IT) systems by practitioners and trainees. To solve this problem, the research has applied the technology acceptance model (TAM) - this model has been becoming one of the widely accepted research models in the field of IT applications. However, when conducting a comprehensive review of existing literature, it was found that the relationship results in TAM were inconsistent between the studies given the diversity of predictive factors in the TAM along with cultural differences. Therefore, this study attempts to suffice this gap by assessing the interaction factors in TAM with the e-learning context of working adults. The results show that experience, enjoyment, and self-efficacy affected learners' perceived usefulness and ease of use, which in turn affected the satisfaction and intent of the behavior
ABSTRACT
The purpose of the current study is to estimate the factors stimulating the acceptance and use of information technology (IT) systems by practitioners and trainees. To solve this problem, the research has applied the technology acceptance model (TAM) - this model has been becoming one of the widely accepted research models in the field of IT applications. However, when conducting a comprehensive review of existing literature, it was found that the relationship results in TAM were inconsistent between the studies given the diversity of predictive factors in the TAM along with cultural differences. Therefore, this study attempts to suffice this gap by assessing the interaction factors in TAM with the e-learning context of working adults. The results show that experience, enjoyment, and self-efficacy affected learners' perceived usefulness and ease of use, which in turn affected the satisfaction and intent of the behavior
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn