Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,312,529
FE Study of Wave Activated Stiffness K of Track Foundation with Cavity
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
VT Ngo, Yujin Lim
Nơi đăng:
한국철도학회 학술발표대회논문집, 2017;
S
ố:
한국철도학회 학술발표대회논문집, 2017;
Từ->đến trang
: 353-354;
Năm:
2017
Lĩnh vực:
Kỹ thuật;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
This paper presents a finite element analysis for detecting the cavity existence under railway slab track foundation based on Wave Activated Stiffness K (WAK-RT). The WAK-RT test is one of impact response test methods developed to evaluate condition of the railway track foundation. The WAK-RT test is performed by applying a hammer impact load onto the railway concrete slab on the foundation soil and by obtaining the velocity response from a geophone sensor installed on the top surface of the concrete slab. The Wave Activated Stiffness K for railway track can be computed using the obtained experimental mobility (| v/F|) of the concrete slab. Cavities and obstacles looser than the surrounding soil cause a decrease in the Wave Activated Stiffness Ks. The theoretical background and FE modeling of WAK in ABAQUS are explained.
ABSTRACT
This paper presents a finite element analysis for detecting the cavity existence under railway slab track foundation based on Wave Activated Stiffness K (WAK-RT). The WAK-RT test is one of impact response test methods developed to evaluate condition of the railway track foundation. The WAK-RT test is performed by applying a hammer impact load onto the railway concrete slab on the foundation soil and by obtaining the velocity response from a geophone sensor installed on the top surface of the concrete slab. The Wave Activated Stiffness K for railway track can be computed using the obtained experimental mobility (| v/F|) of the concrete slab. Cavities and obstacles looser than the surrounding soil cause a decrease in the Wave Activated Stiffness Ks. The theoretical background and FE modeling of WAK in ABAQUS are explained.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn