Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,329,455
An Impact NDT Method to Identify a Gap under Concrete Slab Track
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
VT Ngo, Yujin Lim
Nơi đăng:
International Journal of Railway, Hàn Quốc;
S
ố:
10-1;
Từ->đến trang
: 15-19;
Năm:
2017
Lĩnh vực:
Kỹ thuật;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
In this study a new detection technique based on Wave Activated Stiffness concept is introduced that can be used for identifying gap presence under the concrete slab track by triggering activated waves on surface of the concrete slab. If a gap exists immediately below the concrete slab, unstable condition is generated to the track. Wave Activated Stiffness K of the concrete slab track with a gap can be lower than that of the concrete slab track without a gap. The concrete slab is assumed as a single degree of freedom system (SDOF). The Wave Activated Stiffness K can be obtained by iteration with changing mass (m), stiffness (k) and damping coefficient (c) of SDOF system. Those parameters are used to specify the slab condition underneath the slab. Typical test results using a small slab model test constructed in a backyard are summarized and explained for proof of effectiveness of the impact test for identifying gap under the railway concrete slab based on Wave Activated Stiffness K.
ABSTRACT
In this study a new detection technique based on Wave Activated Stiffness concept is introduced that can be used for identifying gap presence under the concrete slab track by triggering activated waves on surface of the concrete slab. If a gap exists immediately below the concrete slab, unstable condition is generated to the track. Wave Activated Stiffness K of the concrete slab track with a gap can be lower than that of the concrete slab track without a gap. The concrete slab is assumed as a single degree of freedom system (SDOF). The Wave Activated Stiffness K can be obtained by iteration with changing mass (m), stiffness (k) and damping coefficient (c) of SDOF system. Those parameters are used to specify the slab condition underneath the slab. Typical test results using a small slab model test constructed in a backyard are summarized and explained for proof of effectiveness of the impact test for identifying gap under the railway concrete slab based on Wave Activated Stiffness K.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn