Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,315,305

 Consideration of Cavity Detection Applicability of SASW Technique Through the Model Test
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Sung Jin Lee, JinWook Lee, Vu Thanh Ngo, Hojin Cho, Yujin Lim
Nơi đăng: 한국철도학회 학술발표대회논문집, Hàn Quốc; Số: 한국철도학회 학술발표대회논문집, 2016;Từ->đến trang: 979-984;Năm: 2016
Lĩnh vực: Kỹ thuật; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
This paper presents a detection technique for determination of the cavity existence under slab track of railway. The detection technique is based on the Spectral Analysis of Surface Wave (SASW) test. The SASW test is a non-destructive seismic method which uses Rayleigh-type waves to measure in situ shear wave velocity (Vs) of soil. It is found form field model tests that underground obstacles or buried objects and soil heterogeneity significantly affect surface (Rayleigh) wave dispersion. Cavities and obstacles looser than the surrounding soil cause a decrease in the shear wave velocity. The theoretical background and field implementation procedures of using SASW for detecting cavity below the slab track are explained.
ABSTRACT
This paper presents a detection technique for determination of the cavity existence under slab track of railway. The detection technique is based on the Spectral Analysis of Surface Wave (SASW) test. The SASW test is a non-destructive seismic method which uses Rayleigh-type waves to measure in situ shear wave velocity (Vs) of soil. It is found form field model tests that underground obstacles or buried objects and soil heterogeneity significantly affect surface (Rayleigh) wave dispersion. Cavities and obstacles looser than the surrounding soil cause a decrease in the shear wave velocity. The theoretical background and field implementation procedures of using SASW for detecting cavity below the slab track are explained.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn