Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,891,573
The factors affecting customer e-Satisfaction towards mobile accommodation booking applications – Case of Da Nang residents in Vietnam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyen Thi Khanh Ha
Nơi đăng:
International Journal of Engineering and Science;
S
ố:
Vol.12, Issue 2;
Từ->đến trang
: 29-38;
Năm:
2022
Lĩnh vực:
Kinh tế;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
With the growth of mobile network and the ubiquity of smartphones, the utilisation of mobile tourism applications is projected to boom significantly in the near future. Accordingly, the mobile accommodation booking application (MABA) will become an essential part of tourism activities. This article has partly explained the e-Satisfaction and Use Behaviour of Da Nang residents towards mobile accommodation booking applications. UTAUT2 model has been applied to research into customers’ attitudes and behaviour towards MABAs at the first time, in case of Da Nang residents. Furthermore, this article has also examined the validity of UTAUT2 in explaining customer behaviour, as well as the role of each construct in UTAUT2, in case of Da Nang residents. Also, this article has examined effects of e-WOM on customer e-Satisfaction by combining 2 specialised variables MABAs. Result has confirmed Online Reviews crucially affect customer e-Satisfaction, in case of Da Nang residents. Finally, this article has contributed to knowledge about new product adoption and technology usage in the context of MABAs. Outcomes from article can partly strengthen UTAUT2 and shape the future approaches
ABSTRACT
With the growth of mobile network and the ubiquity of smartphones, the utilisation of mobile tourism applications is projected to boom significantly in the near future. Accordingly, the mobile accommodation booking application (MABA) will become an essential part of tourism activities. This article has partly explained the e-Satisfaction and Use Behaviour of Da Nang residents towards mobile accommodation booking applications. UTAUT2 model has been applied to research into customers’ attitudes and behaviour towards MABAs at the first time, in case of Da Nang residents. Furthermore, this article has also examined the validity of UTAUT2 in explaining customer behaviour, as well as the role of each construct in UTAUT2, in case of Da Nang residents. Also, this article has examined effects of e-WOM on customer e-Satisfaction by combining 2 specialised variables MABAs. Result has confirmed Online Reviews crucially affect customer e-Satisfaction, in case of Da Nang residents. Finally, this article has contributed to knowledge about new product adoption and technology usage in the context of MABAs. Outcomes from article can partly strengthen UTAUT2 and shape the future approaches
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn