Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,380,327

 The impacts of social influence, perceived risks on consumers’ intention to use mobile payment in Vietnam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Nguyen Thi Khanh My
Nơi đăng: Hội thảo Khoa học Quốc gia CITA; Số: ISBN:978-604-84-5517-0;Từ->đến trang: 96-101;Năm: 2020
Lĩnh vực: Kinh tế; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Trong nước
TÓM TẮT
ABSTRACT
With the liberalization and globalization, the Internet has been used as a medium of transaction in almost all aspects of human living. This study aims to discover the important factors influencing consumers’ intention of using mo- bile payment. The survey questionnaire was developed and distributed to 250 respondents, out of which 201 valid responses were used for further statistical analysis. Results suggest that social influence and perceived risk are significant factors that contribute to the intention of consumers on mobile payment. The findings of the research are valuable for mobile payment providers to develop and extend the number of users in Vietnam.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn