Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,516,623

 Reconsidering the first steps of CLIL implementation in Vietnam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Linh Nguyen Thi Thuy
Nơi đăng: European Journal of Language Policy, Liverpool University Press; Số: Volume 8, Issue 1;Từ->đến trang: 29-56;Năm: 2016
Lĩnh vực: Giáo dục; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Among various measures introduced in the National Foreign Languages 2020 Project by Vietnam’s Ministry of Education and Training (MOET) to enhance foreign language (FL) competence of Vietnamese people, the implementation of Content and Language Integrated Learning (CLIL) has received much public attention and feedback from those concerned. This paper aims to discuss four critiques by the policy actors regarding the significance of CLIL in the Vietnamese context, teachers’ readiness, students’ readiness and CLIL materials. In addition, a case study was conducted to illustrate the discussion and provide a general picture of teachers’ perceptions of CLIL, how they implement CLIL and the difficulties they encounter in practice.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn