Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,589,040

 The Relationship between Birth Order, Sex, Home Scholarly Culture and Youths’ Reading Practices in Promoting Lifelong Learning for Sustainable Development in Vietnam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Trung Tran, Thi-Thu-Hien Le, Thu-Trang Nguyen, Anh-Giang Pham, Thi-Hanh Vu, Minh-Hoang Nguyen , Ha-My Vuong , Thu-Trang Vuong, Phuong-Hanh Hoang, Manh-Toan Ho and Quan-Hoang Vuong
Nơi đăng: Sustainability, (Tạp chí Q1, thuộc danh mục ISI); Số: Sustainability 2019, 11(16), 4389;Từ->đến trang: Tr01-Tr26;Năm: 2019
Lĩnh vực: Chưa xác định; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Book reading is an important factor contributing to children’s cognitive development and education for sustainable development. However, in a developing country like Vietnam, statistics have reported a low figure in book reading: only 1.2 books a year. This research study used a dataset of 1676 observations of junior high school students from Northern Vietnam to explore students’ reading behavior and its association with demographic factors, and the family’s reading culture. Data analysis suggests the older the student gets, the less inclined they are to read, and being female and having hobbies of low sensory stimulation are linked to higher preference for reading. Regarding scholarly culture at home, students who read more varied types of books and spend more time on books are correlated with higher reading interest. Reading habits are also positively reinforced by the capacity to access books and parental book reading.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn