Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,849,595
“Do learners’ beliefs of cooperative learning guide their learning behaviors in Business English education? Evidence from Vietnam”
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyễn Trần Uyên NhiHuỳnh Hữu HiềnNguyễn Ngân Hà
Nơi đăng:
Kỷ yếu Hội thảo quốc tế : International Conference on Creating 2020 New Horizon of Higher Education: Change and Innovation of Higher Education, Đài Loan;
S
ố:
1;
Từ->đến trang
: 398-411;
Năm:
2016
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
There has been extensive research on cooperative learning (CL) in ESL/EFL contexts; however, research results remain inconsistent. This study aims to investigate whether Vietnamese students’ beliefs guide their learning behaviors (i.e. their willingness to communicate). Data were collected from students majoring in Business English and teachers delivering Business English courses in universities in North, South and Central Vietnam by means of questionnaires. T-test analyses were performed to compare teachers’ and students’ beliefs of CL and regression analyses were conducted to study the relationship between students’ beliefs of CL, personality traits and their willingness to communicate. The results indicate what students believe in CL, to some extent, differs from what their teachers believe. Students’ personality traits of extraversion and openness are found to be correlated with their willingness to communicate whereas students’ beliefs of CL are not. This necessitates further research on conditions when students’ beliefs of CL may have an effect on their learning behaviors.
Key words
: cooperative learning, personality traits, willingness to communicate, students’ beliefs, Vietnam
[
2018\2018m06d022_14_20_41Full_paper.docx
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn