Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,892,804
“Promoting intercultural understanding for ESP students through CLIL:
Teachers’ beliefs and challenges.”
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyễn Trần Uyên Nhi
Nơi đăng:
Kỷ yếu Hội thảo Châu Á về việc học ngôn ngữ (ACLL) 2018 , Nhật Bản.;
S
ố:
ISSN: 2186-4691;
Từ->đến trang
: 1-10;
Năm:
2018
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The significance of intercultural understanding (ICU) in language teaching and learning has been recognized by many scholars, particular with the rapid development of globalization and integration. Currently, traditional teaching methods appear not to well support for the provision of intercultural understanding to ESP students. In a study, Bicknell (2009) posed the question that why we should teach business English with traditional methods while CLIL (Content Language Integrated Learning) can do it much more effectively. This paper aims to investigate teachers’ beliefs of CLIL in promoting ICU for ESP students, specifically students of Business English and Tourism English; and the challenges they may face when using this model. Data were collected from teachers delivering Business English and Tourism English courses at University of Foreign Language Studies, the University of Danang (UFL_UDN). The results not only indicate how teachers value the effectiveness of CLIL in teaching IC, but also reveal the challenges this method poses to teachers. The implications for tackling the challenges are also suggested in this study, which is believed to enhance teaching and learning quality at ESP Department, UFL-UDN.
Keywords
: intercultural understanding; CLIL; ESP students; Business English and Tourism English.
[
2018\2018m06d022_14_25_11ACLL2018_40139.pdf
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn