Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 106,950,406

 Assessment of Corrosion Effects on Railway Bridgesin the Middle Area of Vietnam Using Multibody Dynamics Approach
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: My Pham, Cong-Thuat Dang, and Chinh Van Nguyen
Nơi đăng: Applied Mechanics and Materials; Số: 897;Từ->đến trang: 3-11;Năm: 2020
Lĩnh vực: Kỹ thuật; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
A railway bridge over several decades will be degraded due to localized corrosion. As aresult, the load capacity of the bridge decreases, especially under the live load caused by trains. Thispaper examines the residual load capacity of a bridge deteriorated by localized corrosion by using themultibody dynamics approach. This approach allows an accurate description of the interactionbetween trains and bridges. At the same time, it allows the formation of corrosion marks on eachstructural member of the bridge in a numerical model precisely based on actual measured data. Inorder to describe accurately the remaining load of the bridge under the moving load of the train, adynamic testing and finite element modeling of a steel bridge are conducted and compared. At thesame time, the results are also compared with the simulation results of the bridge model before beingcorroded. In addition, the paper also tests the reliability of the numerical model for assessments ofsimilar bridges without actual measurement results that are costly and time-consuming
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn