Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,002,209

 Integrating computer-mediated communication into foreign language education: A Vietnamese sociocultural context of higher education
Chủ biên: Nguyễn Văn Long; Đồng tác giả: 
Nơi xuất bản: Lincom Academic Publishers; Mã số: 9783862884100 (ISBN) ;Năm XB: 2013
Số lượng XB: ; Số lần tái bản: ; Lĩnh vực: Giáo dục
TÓM TẮT

The book investigates the nature of both synchronous and asynchronous computer-mediated communication and how these two modes of communication may complement each other and contribute to collaborative learning in an EFL classroom environment. Results from the research indicated promising avenues for the application of various CMC technologies in the Confucius heritage language classroom. The quality of discussion was persuasively better in the online synchronous mode. The use of wikis as a new platform for peer exchanges can be considered an innovation, liberating the students from the conventional, narrow, and linear practice of pen-and-paperbased peer editing. Furthermore, indications of trends in terms of quality were positive toward the online essays. Learners’ reflections on and perceptions of the introduction of CMC into language learning presented a potential picture of a technology-enhanced classroom. This book is therefore aimed at researchers, language teachers, and graduate students with an interest in computer-mediated communication and computer-assisted language learning.

ABSTRACT
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn