Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,007,941

 Flutter Instability Controls of Cable-supported Bridges by Investigating Fairing Angles and Spoiler Lengths
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: MSc. Van-My Nguyen (DUT); Asso. Prof. PhD. Duy-Hoa Pham (NUCE)
Nơi đăng: NATIONAL SYMPOSIUM ON VIBRATION AND CONTROL OF STRUCTURES UNDER WIND ACTION (with international participation) Hanoi, Vietnam; Số: ISBN: 978-604-911-943-9;Từ->đến trang: 231-236;Năm: 2014
Lĩnh vực: Kỹ thuật; Loại: Báo cáo; Thể loại: Trong nước
TÓM TẮT
walgreens prints coupons rx coupons printable free printable coupons
ABSTRACT
Aeroelastic instabilities are important considerations in long-span bridges design. Since the collapse of Tacoma Narrows bridge, flutter instability had become the most important problem. One of design approaches proposed is by streamlining box girder cross section with various aerodynamic attachments. This paper describes engineering solutions of above section geometry of cable-supported bridges in order to increase flutter stability by investigating fairing angles and ratios of spoiler length and deck bridge width. These results are analyzed by using a computational fluid dynamics (CFD) method called “numerical wind tunnels” and the accuracy of results from CFD agrees approximately with results from either analytical methods or wind tunnel testswalgreens prints coupons open free printable coupons
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn