Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,006,529
Phân tích việc sử dụng ICT trong giảng dạy tiếng Anh tại Việt Nam theo thuyết hành động
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Pham Thị Tố Như
Nơi đăng:
1st International ASEAN English Language Teaching Conference (ASEAN-ELT 2018), Melaka, Malaysia.;
S
ố:
1;
Từ->đến trang
: 251-255;
Năm:
2018
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Mục đích của bài báo là đưa ra miêu tả về thực tế sử dụng ICT trong giảng dạy tiếng Anh tại Việt Nam dưa theo thuyết hành động. Qua đó, đưa ra các đề xuất để cải thiện tình hình.
ABSTRACT
The purpose of this qualitative study was to understand activities and behaviours of teachers in teaching English using ICT. A total of 20 teachers of English from 4 different primary schools in different areas in Vietnam took part in this study. Data were collected through observations and focus group interviews. The findings were discussed based on Activity Theory. The lens of Activity Theory provides a versatile tool to inquire into various aspects of using ICT in teaching. The results indicated that teaching English using ICT in Vietnam had become much more popular than before and this fact had certain effect.(69% of teachers were at Augmentation level and 31% at Modification level) Opportunities of bringing a good language environment to learners, getting instant feedback, giving learners interesting activities to practise language skills, and sharing designed activities with other teachers contributed to the advantages of using ICT in teaching. However, there were still some factors that limited the use of ICT in teaching English in Vietnam. Therefore, this study suggests the recommendations to better the situation.
[
2018\2018m06d012_18_7_30Capture1.PNG
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn