Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,418,464
The Role of ICT in improving English language skills for university students in Vietnam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Pham Thị To Nhu; Pham Thi Anh Phuong; Tran Ngoc Quyen Quyen
Nơi đăng:
Conference proceedings of ICBSET 2024;
S
ố:
1;
Từ->đến trang
: 284-294;
Năm:
2024
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
This research delves into the integral role of Information and Communication Technology (ICT) in elevating English language proficiency among university students in Vietnam. With globalization emphasizing English as a global necessity, non-English speaking countries face the challenge of ensuring their students possess proficient language skills. Employing a mixed-methods approach, the study assesses the impact of ICT tools on language acquisition through surveys and interviews with students and educators. Initial findings suggest a positive correlation between ICT usage and enhanced English language skills, highlighting the value of online language learning applications, virtual classrooms, and multimedia resources. However, challenges such as access, digital literacy, and pedagogical integration are identified. These insights transcend the Vietnamese context, providing valuable considerations for educators, policymakers, and researchers aiming to effectively integrate technology into language education for global academic and professional preparedness.
ABSTRACT
This research delves into the integral role of Information and Communication Technology (ICT) in elevating English language proficiency among university students in Vietnam. With globalization emphasizing English as a global necessity, non-English speaking countries face the challenge of ensuring their students possess proficient language skills. Employing a mixed-methods approach, the study assesses the impact of ICT tools on language acquisition through surveys and interviews with students and educators. Initial findings suggest a positive correlation between ICT usage and enhanced English language skills, highlighting the value of online language learning applications, virtual classrooms, and multimedia resources. However, challenges such as access, digital literacy, and pedagogical integration are identified. These insights transcend the Vietnamese context, providing valuable considerations for educators, policymakers, and researchers aiming to effectively integrate technology into language education for global academic and professional preparedness.
[
2024\2024m04d024_8_8_03rd_ICBSET2024_Conference_Proceedings.pdf
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn